davidnyman.blogg.se

Min träning...

Formen inför Sjöbo

Kategori: Allmänt

Styrkan är på topp men konditionsträning och grenträning har det varit sämre med...
 
Sist jag körde marklyft så fick jag en bristning i vänster lats.
Är även skadad i höger biceps, från förra grenträningspasset hos Peter Svedberg i Lidköping, hans atlassten...
 
Så just nu är det bara axlar som går att köra till 100%, känns inte så roligt...

Fick en jättestor skada i höger lår i våras så när det kommer till benträning är det bara lätt träning jag vågat mig på!

Går till Lars-Ove Hedin på Rygg och ledkliniken i Trollhättan och får hjälp med mina skavanker, utan hans hjälp hade jag aldrig kunnat ställa upp på Lördag. Han har löst många av mina problem bland annat ishiasvärken som krånglade 2009 när jag inte kunde vara med i finalen som jag hade kvalat till.

Nu är det ju tävling på lördag och jag ska åka dit å göra mitt bästa, men är långt ifrån läkt i mina skador eller speciellt väl förberedd. Det enda jag kan säga att jag är nöjd med är just axelstyrkan men det är oxå det enda jag kunnat träna fullt ut. Det är en gren som involverar axlar på lördag och det e Apollon. Problemet med den e att den ska från backen till bröstet först innan den skickas upp på raka armar...

Efter tävlingen ska jag börja träna alla muskler å långsamt öka vikterna så jag är uppe på rekordvikter i alla övningar innan nästa års säsong börjar.
Ska även införskaffa egen strongman utrustning...

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: