davidnyman.blogg.se

Min träning...

Dagens pass avklarat!

Kategori:

 
Idag var det dags för axlar, bröst och triceps på gymmet.
 
Började passet med att få "rullgardin" (svimma nästan) när tian på 130kg i militärpress är på väg upp...
Jävla skit oxå! Jaja, den kommer nästa gång!
 
I andra setet sänker jag till 100kg där målet länge har varit 20 reps utan att "kicka" upp vikten. Och jag klarade det äntligen!!! Nu får jag väl sätta 20 på 110kg som mål istället!
Har aldrig fått sån mjölksyra i axlarna som jag fick av detta setet...
 
Jag kör alltid denna övning som bas för hela presspaketet och alltid utan att kicka upp vikten, däremot kickar jag alltid när det är Apollon eller Stocklyft. Tycker att denna metod funkar bäst för mig!
 
Fortsatte sen passet med lite fjolligare övningar som flyes och baksida axlar... Man kan ju inte bara köra "brutala" övningar. Dom fjolliga övningarna fyller sin funktion, mest för att förebygga skador.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: