davidnyman.blogg.se

Min träning...

Strongman träning i torsdags

Kategori: Allmänt

I torsdags åkte jag till Peter Svedberg i Lidköping och tränade lite grenträning.
 
Började med personbästa i apollon mark (greppövning utan låsgrepp och dragremmar), 180kg följde med jättelätt. Nästa set prova jag på 200kg men det ville inte åka med, stången halka ur händerna efter 10cm.
Det är ett högre lyft än vanlig mark eftersom det sitter bildäck på varje sida av stången! Men stången är mycket grövre än en vanlig skivstång.
 
Sen var det dags för däckvält. Gjorde utan tvekan det bästa däckvält passet någonsin! Peter har ett 200kg däck, ett 300kg däck och ett 400kg+ däck... På 400kg däcket hade jag bara testat nån gång innan men efter uppvärmning på "smådäcken" flippa jag det stora däcket massa gånger.
 
Han visade även efter passet det största däcket jag sett, 550kg (minst) och otympligt som fan, men får bli bra mycket starkare innan jag vågar prova det aset... ;-)
 
Vila nu, men satsar på ett "PB" i militärpress på måndag eller tisdag! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: