davidnyman.blogg.se

Min träning...

Rekord i axlar

Kategori: Allmänt

Började dagen på följande vis:
 
0400 BCAA (passar på när jag behöver pissa)
 
0700 2 koppar kaffe
        En dos Xtend aminosyror
        Only One
        Arginine
 
0830 Pasta + en stor proteindrink
        Kreatin monohydrat
        CLA
        Omega 3
        ALA
        L-Carnitine
 
1000 HMB
 
1200 Pasta + en stor proteindrink
        Kreatin monohydrat
 
1300-1400 powernap...
 
1530 Pasta
        Dubbel dos BCAA
        Rage X2
        Beta-alanine
        Fightburn xtreme
        Arginine
        Kre-alkalyn
 
Sen drog jag till Ironhouse och körde axlar. Under passet drack jag en dubbeldos Xtend, green apple explosion SÅ JÄVLA GOD!
Började med militärpress och som ni vet så ville jag verkligen få ett nytt rekord på 120kg. Tangerade ju mitt rekord på 14 reps förra veckan. Har aldrig förberätt mig så bra inför ett pass som igår. 5 dagars vila, promenader, bra kost, massa protein + att jag sen en vecka tillbaka börjat med en gammal klassiker, kreatin monohydrat... Funkar varje gång!!!
 
Gjorde 16 reps på 120kg i militärpress igår! FAN VA GÖTT!!! Så nu blir det till att höja träningsvikten till 140kg igen och då är det 9 reps som ska slås!
 
I andra övning blev det oxå ett rekord, 10 reps på 30kg hantlarna i hantellyft åt sidan.
Värmer alltid upp mycket innan såna här set. I militärpressen börjar jag på 40kg och höjer med 20kg i varje set tills jag kommer till det tyngsta, och oftast gör jag mellan 6-12 reps i uppvärmnings seten. I hantellyft åt sidan började jag på 15kg och höjde med 5kg varje gång. Kör oftast 6 reps i uppvärmningen här. Sen blir det bara ett tungt set i båda dom här övningarna när jag kör så här hårt.
Däremot i baksida axlar som igår var framåtlutad med hantlar och stående i ett kryssdrag kör jag massor av set där jag kör ut mig fullständigt i alla seten.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: