davidnyman.blogg.se

Min träning...

Axlar och triceps

Kategori: Allmänt

Idag var det axlar och triceps på schemat...
Förra veckan gjorde jag ju 17 på 110kg i militärpress så höjde denna veckan till 120kg, gjorde en ganska lätt tia på den vikten men höll tillbaka för att minska skaderisken. Är alltid lättare å skada sig när man höjer vikten i en övning. Målet e 15 reps på 120kg och det vill jag klara i år. I andra set blev det 15 på 100kg, sen vila jag några sekunder sen gjorde jag 4 till.
Andra övning blev utsida axlar "Ronnie Coleman style", det innebär 20 reps på 10kg direkt följt av 12 reps på 20kg direkt följt av 6 reps 25kg... Detta va FRUKTANSVÄRT... Gjorde sen ytterliggare tre vanliga set med 20kg hantlarna, 12 reps i alla seten.
Gick sen vidare med baksida axlar som jag kör två övningar för, framåtlutat med hantlar och stående i kryssdrag.
Detta va hela axelpasset för dagen.
 
Som första övning för triceps körde jag liggande z-stång till pannan, det va första gången jag körde den övningen på flera år... Körde bara med 50kg här men gjorde å andra sidan flera set med 20 reps eller mer.
Avslutade passet med pushdown med både stång och rep.
 
Äter mycket protein och aminosyror för att inte tappa muskler, men jag tycker det e väldigt svårt å hålla aptiten i schack på kvällarna när Isak (som fyller 4 år idag) har somnat och jag å frugan sätter oss i soffan å varvar ner framför en bra film. Som just nu när Sofia sitter å stressar mig för att vi ska kolla vidare på Breaking Dawn... HAHAHA, vi har ju för helvete sett den förut!!! Men fan va bra den e. Jävligt synd bara att inte kunna sitta å dippa chips eller äta godis till den! Jaja, jag får mixa en choklad protte...
 
Imorgon är det BICEPS...
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: