davidnyman.blogg.se

Min träning...

Bröst

Kategori: Allmänt

Igår blev det bröst på Ironhouse. Körde vanlig bänkpress för första gången sen jag och Peter Rundberg körde ett bänkpass tillsammans på Apell Power Gym i februari 2010. Det slutade med den värsta skadan jag någonsin fått under mina 13,5 år på gym... Tog över ett år innan jag kunde ligga på rygg och fälla ut armarna åt sidan (flyes) helt utan vikt! Gick sönder i fästet nere i vänster armhåla. Veckan innan passet med Rundberg gjorde jag det bästa bänkresultatet i hela mitt liv, 15 reps på 180kg! Några dagar efter det passet gjorde jag 4 reps på 330kg i marklyft sen den värsta skadan... Satsade ju stenhårt på Sveriges starkaste man 2010 då, men det sket sig ju rätt rejält.
 
När jag kör bänk så tungt så tar det nästan inget i brösten utan bara i axlar å triceps...
Körde därför igår bara på 100kg men gjorde 30 reps utan problem, vill inte gå fullt i bänkpress på ett tag. Vill vänja mig vid rörelsen först. Efter ca 15 reps börjar det svida härligt i pattarna, då gör jag 15 till. Körde sen hantelflyes varvat med bänkpress för ännu mer kontakt, funka skitbra. Har extrem träningsvärk idag. Avsluta passet med peckdeck och cablecross.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: