davidnyman.blogg.se

Min träning...

Rygg

Kategori: Allmänt

Idag blev det rygg och vader som planerat.
 
Blev riktigt jobbigt att behärska sig i marklyftet idag, hade bestämt innan passet att bara göra 10 på 220kg (har en plan som jag följer för att inte skada mig igen). Detta blev dock omöjligt, när tolfte reppen på 220kg var gjord kände jag att jag bara måste höja lite till, kändes så vansinnigt lätt på 220kg. Så jag gjorde en extremt lätt sexa på 250kg oxå... Var igentligen dumt men det gick ju bra! Hade iofs kunnat dra 12 reps på 250kg oxå... Men nu när jag vet att ryggen läker och att det höll för 250kg idag så är det nog en bra vikt att köra på nästa vecka oxå, fast kanske försöka få runt tio reps då istället för sex. Frugan brukar ju vara med å filma mina mark pass men hon e fortfarande för sjuk, men kanske nästa vecka...
 
Fortsatte sen med stångrodd, latsdrag och hantelrodd. Dom här fyra övningarna tillsammans ger det optimala ryggpasset enligt mig. 12 reps på så tung vikt som möjligt utan att utförandet blir fel. I exempelvis latsdrag brukar jag försöka få en vikt som jag klarar 12 bra reps på i första set, lite sämre i andra set och helt förjävligt utförande i tredje set... hahaha
 
Avslutade passet med stående vader, körde idag denna övningen vråltungt, brukar variera vikten här...
 
Kroppsvikten går sakta neråt, 169kg idag... 11kg ner än så länge!
 
Mycket protein och aminosyror för att inte tappa muskler utan bara fett. Sen en brutal laddning för att kompensera för matintaget...
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: