davidnyman.blogg.se

Min träning...

Rygg och vader

Kategori: Allmänt

Har precis vart på gymmet å tränat ryggen, den muskel jag prioriterar mest. Blev dock inte marklyft idag då jag fortfarande har extrem träningsvärk i benen, framförallt baksidan som används rätt mycket i marklyft.
 
Körde istället extra hårt och tungt i latsdrag och sittande rodd.
Blev bara dom två övningarna men körde skiten ur mig i båda. Spydde nästan efter sista setet i rodden!!! 
Kör ju alltid latsdrag men har inte kört sittande rodd i maskin på flera år. Ska bli intressant och se om det ger nån träningsvärk... I båda övningarna var det fullt magasin plus en 10kg platta som man sätter på en hållare som träs över viktpaketet.
 
Körde sen stående vader på hela paketet plus 50kg i fria vikter. Körde 3 set på den vikten. Först 30 reps, sen 20 reps, sist 12 reps.
 
Laddade innan passet med Rage X2 och BCAA. Direkt jag var klar med vaderna blev det en stor proteindrink i vatten!!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: