davidnyman.blogg.se

Min träning...

Rygg

Kategori: Allmänt

Trots kraftig sömnbrist efter Danmark resan i torsdags så blev det ett ryggpass igår. Jag har fått önskemål att jag ska redovisa mer noga vilka vikter och antal reps i övningarna jag kör så jag får väl göra det då! :-)
Det har ju varit mest rehab träning det sista men nu ska jag börja köra hårdare och hårdare. Det är inte lika lätt att filma passen nu, men jag ska allt se till att få lite på film ändå!
 
Jag började passet med sittande enarmsrodd i maskin, (älskar den övningen). Det är en sån som man sätter på fria vikter på och jag gjorde i tyngsta setet 12 reps på 80kg per arm. Man kan köra båda armar samtidigt men jag föredrar att köra en arm i taget.
 
Sen gick jag vidare till marklyft som jag inte kört på ca 2 månader så jag gick inte högre än 200kg vilket iofs va väldigt lätt men vill inte skada mig igen. En riktigt lätt tia på 200kg blev det. Kör för tillfället alla reps i följd utan att nudda golvet eller toucha lätt bara, så jag behåller trycket i ryggen hela setet igenom. Mitt pers på detta sättet att köra mark är 8 reps på 300kg. Målet nu i vinter är 12 reps på 300kg. Ska höja lite varje vecka nu är planen.
 
Sist blev det latsdrag där jag kör med ett ganska brett grepp på hela magasinet, vet inte riktigt hur tungt det är men körde några set på samma vikt där jag gör så många reps jag klarar i alla set. Kör tills jag bara klarar att dra paketet ca 10cm... haha!!
 
Försöker att köra så mycket som möjligt utan dragremmar så jag blir starkare i greppet. Max Grip Challenge går ju om ca 2,5 månader. (Fitnessfestivalen)
 
Som alltid äter jag väldigt mycket protein, det mesta från whey-80. Sen tar jag Anabolic BCAA ett par gånger om dan. Och alltid före alla pass en bra PWO produkt, för tillfället kör jag Creatin Complete Hardcore. Sen Anabolic Bolt direkt efter passet, (några sekunder efter sista repetitionen e gjord)
 
Sen på kvällen blev det tacos med familjen och min kusin Johan och hans flickvän Natalie, blev en riktigt trevlig kväll.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: