davidnyman.blogg.se

Min träning...

Marklyft

Kategori: Allmänt

Idag invigde jag nya bältet.
 
Började passet med hantelcurl för att värma upp armarna som börjar bli sletna av alla stockvändningar, vänder ju det aset två gånger i veckan...
Sen körde jag just stockvändningar och det kändes att jag börjar bli lite mör i både underarmar och biceps. Körde ändå 10kg tyngre i vändningarna än för en vecka sen.
 
Efter det va det dags att testa bältet ordentligt. Gick upp till 270kg i marklyft idag å det kändes som papper!!! Tur att kroppen har muskelminne! Har ju inte kunnat köra mark sen i sommras! Hade säkert klarat samma antal reps på 30-40kg till, men ska ta det försiktigt så jag inte skadar mig! Men om 2 månader tror jag det är reps på 320kg i marklyft på tävling så kan inte ta det för lungt heller... 
 
 
 
 
Under passet drack jag massa  Xtend och BCAA. Dricker faktiskt det nästan hela tiden nu! Varför dricka bara vatten när man kan ha lite aminosyror i... hahaha!
 
Avsluta passet med lätta knäböj!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Simon säger:

    "Lightweight!" såg det ut att vara också! :)

    Svar: Tackar, ja det va väldigt lätt! Men måste träna smart nu, vill inte skada mig i onödan. På tävling är det en annan sak, då måste man gå fullt!
    David Nyman

    2013-04-09 | 20:47:04
    Bloggadress: http://simzore.blogg.se

Kommentera inlägget här: