davidnyman.blogg.se

Min träning...

Greppträning

Kategori: Allmänt

Körde nyligen ett marklyftpass som sluta med att det blev ett greppträningspass! Alla stänger är ju olika räfflade men denna som jag drar mark på har knappt några räfflor kvar alls! Men det är en riktig Eleiko styrkelyfts stång.
 
Bild på stången som inte är så räfflad
 
 
 
 
 
En bild till.
 
Mitt pers i marklyft utan låsgrepp och utan remmar eller tumlås på denna stången va länge 230kg. Jag bomma 240kg massa gånger.
Sen förra passet så drog jag upp 220kg å det satt som gjutet i händerna, så jag lastade på 240kg och klarade det!!!
 
Detta passs kändes 220kg oxå lätt så jag slog på stort.... 250kg på stången å jag trodde verkligen inte att det skulle gå men det gjorde det!!!! JAAAAAAA  Stod å höll det några sekunder innan den rulla ur greppet!
 
Det går ju inte å jämföra denna prestation med en annan stång men jag har denna som mått på greppstyrkan. Sen har jag ju även köpt en Captains of Crush nr 3 som jag nästan stängde på första försöket!
 
Och vikten fortsätter neråt tack vare all hjälp från Gymgrossisten! Käkar mycket protein och olika typer av fettförbrännare!
 
 
 
 
 
 
 
NÄSTAN.... Men jag va närmare på ett annat försök men då strula kameran!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: