davidnyman.blogg.se

Min träning...

Uppvisning!!!

Kategori: Allmänt

Förra helgen hölls en lokal starkeman tävling här i Grästorp men jag fick inte vara med då nivån på deltagarna skulle vara nybörjare!
Däremot ville arrangörerna gärna att jag visa prov på "riktig" styrka som paus underhållning! 
 
En av grenarna var en form av bil marklyft där deltagarna skulle göra maxreps på tom "bil". Vikten blir ju tyngre och tyngre ju högre upp man lyfter eftersom fjädringen lättar en bra bit innan hjulen släpper från marken och dom sa att högst upp skulle vikten vara ca 225kg! 
 
Jag började med ett lyft på tom bil sen hoppa det upp en kille men det kändes knappt, sen en till och sist en tredje snubbe! Alla tre killar va 100kg + i kroppsvikt så det blev endel vikt i händerna å jag skippa dragremmar för det fick inte deltagarna ha på tävlingen... Så här i efterhand ångrar jag att jag inte tog remmar å bad en fjärde person hoppa på!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: