davidnyman.blogg.se

Min träning...

Nu ska jag hålla mig frisk

Kategori: Allmänt

Multivitaminer både morgon och kväll så hoppas jag att jag snart slipper min långdragna förkylning.
 
 
 
Mitt första mål inför den här sesongen e att dra marklyft VÄLDIGT försiktigt och köra mycket krimskrams övningar som ska hjälpa mig i slutändan att nå nya höjder. 
 
Har tittat mycket på hur andra riktigt starka marklyftare lägger upp sin träning och det första jag ska börja med e  explosivt snabba mark på lätt vikt. Även köra knäböj i bur med samma fotställning som jag har i mark och vända när jag når samma vinkel i knät som jag har i starten på ett marklyft.
 
Men framförallt så ligger fokus i början inte på att bli vrålstark direkt vilket bara leder till nya skador utan istället på teknik och stabilitet. Behöver även få ner min mage lite i storlek då den e lite ivägen för det perfekta draget.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: