davidnyman.blogg.se

Min träning...

Rygg

Kategori: Allmänt

Idag var det rygg på schemat. Körde följande övningar: 
 
Marklyft
Latsdrag
Sittande rodd
 
Marklyft kör jag enligt ett förbestämt program där målet är 4 på 340kg.
Höjer 10kg i veckan och idag gjorde jag 4 på 260kg. Och det var SUPERLÄTT!!!
 
Så nästa vecka ska jag göra 4 på 270kg om allt går enligt planerna! Vill inte skynda för fort pga onödig skaderisk, jag har ju redan missat årets SSM men satsar stenhårt på en pallplats 2014. 
Efter jag klarat 4 på 340kg (pers är 4 på 330kg) så ska jag skaffa en markdräkt å sikta in mig på 400kg!
Kör alla reps från dött läge nu eftersom det är så man gör på tävling!
 
Efter marklyftet körde jag latsdrag och sittande rodd och jag kan meddela att i dom övningarna har jag aldrig vart starkare!!!
 
Äter massa protein nu, vill inte gå upp mer i vikt utan ligga mellan 180-190kg. Däremot lägger jag på mig musklerna (som jag tappat när jag inte kunde träna) fort nu så måste tappa fett för att inte gå upp. Högt protein intag och mycket träning funkar bra. Går inte så mycket promenader än, får fort ont i fötterna då med min vikt men har simmat en del!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: