davidnyman.blogg.se

Min träning...

Träningen går framåt!

Kategori: Allmänt

När jag äntligen blev frisk nog för att börja träna igen tog det bara någon vecka innan grabben blev dålig! Han har åkt in och ut från sjukhuset sen midsommar. Tre ambulansfärder än så länge och vi har till och med haft besök av en ambulanshelikopter en gång. Efter vad som känns som hundratals prover som dom har tagit på honom (ryggmärgsprov, massa blodprover, flera EEGn, magnetkamera undersökning där dom fick söva honom, urinprover mm) så är deras bästa gissning någon form av epilepsi.. :(
 
Detta är anledningen till att det vart svårt att hinna med vare sig träning eller bloggande. Allt känns liksom oviktigt i jämförelse!
 
Men nu har jag i alla fall kommit igång med träningen ordentligt och ska försöka blogga mer regelbundet nu framöver. Vikten ligger stadigt på 190kg fast jag äter mycket bättre och tränar stenhårt.
 
Bland det första som hände när jag körde igång var en överansträngning av en rotator muskel i vänster axel så jag kan inte pressa tungt uppåt, men bänkpress funkar så jag funderar på att försöka slå 15 reps på 180kg som jag gjorde i februari 2010! Passet efter så fick jag den största muskelbristningen jag någonsin haft så jag tar det väldigt försiktigt med den övningen!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anders S säger:

    Har du sett det här NBC-inslaget från 1994?

    http://youtu.be/q7d5gQrpdfo

    2013-07-24 | 15:44:46

Kommentera inlägget här: