davidnyman.blogg.se

Min träning...

Mark och böj

Kategori: Allmänt

Fortsatte med min explosivitets träning igår.
Började med marklyft och körde sammanlagt 7st hårda set efter uppvärmningen. När jag va klar med marklyft ville jag bara gå hem... Blev totalt utmattad. Har alltid förr kört så att jag höjt å höjt tills jag inte orkar mer. Det sättet blir ju mycket mindre träning! Då tar man ju bara i ordentligt i ett enda set. Igår tog jag i precis allt jag hade i alla seten. Ger sån fruktansvärd träningsvärk att köra på detta viset... Men det funkar!
 
Gjorde sen 3st 6or i knäböj på ganska lätt vikt men även här så kör jag explosivt, plus att jag kör så djupt jag kommer ner!
 
När jag säger att jag kör explosivt så menar jag att jag tar i precis allt vad jag orkar fast det inte e så tungt. Målet är då att dra tex en rep i mark från start till slut på så kort tid som möjligt. Kan avslöja att 200kg går på under en sekund...
 
Efter böj blev det stock vändningar. Gjorde sammanlagt 10set där. Körde utan magnesium på tröjan plus att den va pisseblöt så det blev lite svårare att vända den.
 
Avsluta detta monsterpass med att fullständigt "BLÅSA" ur vingarna i latsdraget! Kommer inte behöva köpa vingar för pengarna som Mikael Rickfors... Hahaha, älskar den låten!
 
Käkar mer protein nu än någonsin!
 
 
Kort från gårdagens pass!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: