davidnyman.blogg.se

Min träning...

Axlar

Kategori: Allmänt

Då var det dags för veckans presspass. Visste inte riktigt hur det skulle gå då jag vart sjuk i några dar, kände mig dock bättre idag.
 
Efter uppvärmningen skulle jag köra på 140kg. Hoppades på 9 - 10 reps då jag vet att jag har det i mig.
Kändes väldigt lätt men däremot gjorde det lite ont i höger axel, kunde inte avgöra under setet om det va "farlig" smärta eller inte, så bröt efter dom lättaste sex repsen på 140kg någonsin...
 
 
 
Nu visa det sig att det bara var en kramp som var på väg och inget värre, så efter en liten stunds vila körde jag ett set på 120kg.
 
Körde väldigt försiktigt i början av setet men då det kändes bra så blåste jag på och det slutade med att jag tangerade rekordet på den vikten... 14reps!!!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: