davidnyman.blogg.se

Min träning...

Benpasset

Kategori: Allmänt

Igår blev det ett benpass på Ironhouse, gick riktigt bra. Men började passet med traps. Brukar köra traps med hantlar men efter 30 reps på 60kg hantlarna två gånger insåg jag att jag måste börja köra med stång så jag kan få på mer vikt. Gjorde 12 reps på 140kg, 180kg och på 200kg, sen blev det 10 reps på 200kg i sista set. Här använder jag dragremmar men på 60kg hantlarna kör jag utan remmar för att samtidigt få lite greppträning, det är greppet som ger sig å inte trapsen. Ska ju tävla i Max Grip Challenge på fitnessfestivalen. 
 
Höjer vikterna varje vecka nu i benträningen så igår blev det två set med 20 reps på 370kg i benpressen, det finns mycket mer å ge men vågar inte höja för fort efter skadan. Höjde ändå med 70kg från förra veckan. Andra övning blev frontböj i smith, det va första gången som jag körde den så jag gick bara till 80kg och gjorde så många jag klarade på den vikten, riktigt djupa reps. Tappade räkningen men det blev "många". När jag var som starkast i ben gjorde jag 4 reps på 230kg i riktig frontböj... En bit kvar dit med andra ord!!!
 
Körde sen lårcurl på nästan hela magasinet i flera set. Kör även här mellan 12-15 reps.
 
Sist blev det vader, först sittande sen i benpressen. Sittande gjorde jag som mest 25 reps på 100kg igår.
 
Som alltid äter jag mycket protein och aminosyror hela dagarna. Äter ett gäng med Anabolic BCAA är det första jag gör när jag vaknar på morgonen. Tar dom även i samband med alla träningspass för att se till att jag alltid är i "uppbyggande tillstånd".
 
 
Efter frukosten idag!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: