davidnyman.blogg.se

Min träning...

Biceps idag

Kategori: Allmänt

Började med hantelcurl över bräde, här går det mest ut på att få kontakt i muskeln istället för att svinga vikterna som en dåre... (inte alls en pik)
Gillar verkligen den övningen, det är nästan svårt att misslyckas i den. Gick upp till 20kg hanteln i tyngsta set och gjorde 10 reps, sen sänkte jag till 15kg och mata massa reps i flera set. I sista setet kunde jag inte göra 10 reps utan att hjälpa med andra armen.
Körde sen koncentrationscurl där jag står framåtlutat med armen hängande fritt, körde även denna övningen lätt (15kg hanteln) och verkligen försöker nypa i toppläget...
Efter den blev det z-stång curl på 40kg, gjorde VÄLDIGT många reps på den vikten, dom sista repetitionerna är bara några cm långa, haha!
Avslutade bicepspasset med sittande peakcurl i kryssdraget.
 
Blev ett högrepspass utan dess like, och den värsta pumpen mina biceps någonsin upplevt!!!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: