davidnyman.blogg.se

Min träning...

Sammanfattning

Kategori: Allmänt

Har vart rätt mycket att göra dom sista dagarna så jag har inte hunnit blogga nåt. Frugan är fortfarande väldigt sjuk (hjärnhinneinflammation), hon har även börjat tappa minnet nu! Läkaren säger att det är tillfälligt men det är VÄLDIGT jobbigt för henne...
 
Lördag och Söndag är vilodagar för mig nu, men imorgon ska jag köra Rygg och Vader!
 
I torsdags körde jag ben, kör hårdare och hårdare för varje vecka. Vill inte känna av bristningen jag fick i våras i höger ben. Passet gick asbra och jag fick tillslut sån pump att det var svårt att gå... Kör vaderna två gånger i veckan nu, med ben och med rygg! Vill ha 60cm runt vaderna!!! Haha.. Bara 8cm kvar...
 
Sen i fredags körde jag bröst och biceps vilket gick riktigt bra det oxå. Det är väldigt svårt för mig att träna bröst utan att använda axlarna för mycket. Körde bänk i smithmaskin först, sen hantelpress, sen tre olika flyes övningar. Inga tunga lyft utan mer inriktat på rehab och kontakt. Körde t.ex. 3 set i sned smithbänk på 110kg där jag gorde 20 reps i första och andra set, men i tredje klara jag bara 16 reps. Ganska kort vila mellan seten. Nyckeln är att bli trött i muskeln med så lite vikt som möjligt på stången. Då får jag rejäl träningsvärk i brösten. Lyfter jag på tyngre vikter får jag bara träningsvärk i axlarna.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: