davidnyman.blogg.se

Min träning...

Mycket att göra...

Kategori: Allmänt

Det är väldigt mycket i skolan nu...
 
Men har lyckats klämma in några pass på gymmet ändå! Mest rehabträning men den går riktigt bra nu! 
 
Ska höja vikterna sakta nu, även om det känns som jag kan göra det redan nu...
Mitt stora problem i träningen är att jag alltid höjer vikterna för fort direkt jag känner att det inte gör ont. Det leder oftast till nya skador :(
 
Målet är ju att komma ner i vikt innan nästa års tävlingar, därför är protein intaget rejält högt nu. Vill inte tappa mer muskler än nödvändigt. Starkare behöver jag inte bli (just nu), däremot behöver jag få bättre flås...
Sen att vara stark och skadefri i alla moment innan tävlingarna börjar kan ju vara bra!
 
Har blivit några promenader oxå, foten blir bättre å bättre!
 
Promenad med familjen på Skräcklan i Vänersborg.
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    kör hårt!!

    2012-09-08 | 13:17:05
  • Christer säger:

    Roligt att höra om dina framsteg David! Jag tror du går en ljus framtid till mötes inom Strongman!

    Skriv gärna mer om din kost och träning, vi är nog ganska många som ärt nyfikna och intresserade!

    Grymt imponerande det jag sett från dig hittills!

    MVH

    2012-09-08 | 21:52:24
  • Anders S säger:

    Har du jättehög premie på olycksfalls- och livförsäkringar som grundas på BMI eller har du lyckats undvika att lämna in någon hälsodeklaration? Sveriges Radio har tagit upp frågan i ett reportage. Jag kommenterade det på kostdoktorn se i debatten om skatt på läsk och tog mig friheten att länka till din blogg. Har du tid kommentera gärna där också. Så här skrev jag:

    Anders S

    "Är starkt emot både förbud och punktskatter. Det göder bara fler politiker och tjänstemän som vi inte behöver och leder till ett övervakningssamhälle.

    Däremot undrar jag om det inte borde finnas ansvar för dem som säljer mat och dryck i engångsförpackning att ta hand om avfallet. Det räcker med att gå över Medborgarplatsen i Stockholm en tidig lördags- eller söndagsmorgon för att konstatera att städkostnaderna är enorma för nedskräpningen. Varför drabbar inte den kostnaden säljarna? De borde terroriststämplas om några!

    Sverige har uppenbarligen redan infört en skatt på påstått feta personer genom de regler man stiftat för försäkringar. SR tar upp ett fall där en vältränad kille med eget gym i Skåne får betala 50% extra på olycksfallsförsäkringen eftersom han har högt BMI. Han väger 120kg på 190cm säger han:

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2778&artikel...

    Lider man alltid av fetma om man har högt BMI? Här ett exempel på en vältränad kille som väger 170-180 kg på 190 cm. Undra hur mycket extra han får betala på försäkringarna?

    http://davidnyman.blogg.se/2012/july/axelpasset-fran-i-onsdags.html

    Hög vikt KAN vara en indikation på allvarlig sjukdom. Det ÄR ingen sjukdom utan möjligen ett symtom. Jag tycker inriktningen borde vara på antiinflammatorisk kost istället för bantingsnonsens. Lämna det till veckotidningarna och kvällspressen."

    2012-09-15 | 10:03:56

Kommentera inlägget här: